Wij zijn een SCOL school
Home Onze school Opleidingsschool

Opleidingsschool

Wij zien het als onze maatschappelijke taak om te investeren in het opleiden van nieuwe leerkrachten. Op onze school werken wij dan ook nauw samen met de Pabo Hogeschool Leiden. Naast de mogelijkheid voor het stagelopen van studenten op onze school, fungeren wij als opleidingsschool binnen het project Samen Opleiden. Dat betekent dat de studenten vanuit dit traject meer stagelopen dan reguliere studenten en wij de studenten ook meenemen in het gehele programma van hun mentor (de leerkracht van de groep), zoals het welkom zijn bij vergaderingen, aansluiten bij werkgroepen, oudergesprekken bijwonen etc. U kunt ze dus op allerlei momenten tegenkomen in onze school. Door Opleiden in de school hopen wij bij te dragen aan studenten die na vier jaar Pabo echt klaar zijn voor de praktijk! Hieronder ziet u de tekening van Opleiden in de school, waarin u kunt zien dat studenten gematcht worden aan de opleidingsschool aan de hand van hun leervragen, welke uitdagingen zij allemaal ondervinden tijdens hun studie en stage en waartoe wij opleiden.

• Functioneel